■2020年5月19日(火)台風1号北上由来低気圧の雨。
2020年2月からの花き業界の過去最低の卸売市場での販売は、世界中で新しい動きを生み出している。日本各地の著名個人花農家は、卸売市場経由だけではなく、直接生産した花束(多種草花を入れ)、花束としてインターネットで受注し宅配便で生活者(消費者)に直接納品することがはじまっている。花き農園対生活者個人宛、あるいは中間に花仲卸や小売店が入って受注し農場から直接生活者に届けるものである。B2Bから、B2Cの手法である。BtoC。
海外でも同じような動きが始まっており、以下にそれを紹介する(インターネットの自動翻訳ですので固有名詞等の誤訳も散見されます。その際は原文にあたって下さい)。
中南米エクアドルの農園から北米の個人宅に届ける。
その名前がとてもすてきだ。
原記事 →「フィールド・ブーケ」
関連として感染症影響経済についてオランダの花市場のロイヤルホーランドがまとめた各国の事情(日本も含む)が掲載されています。→ コビット・ナインティーン・アップデート
→ ケニアの花生産地の様子・最大企業のオセリアン
→ 花のキャンセル
■オランダのメールマガジン:フローラルダイアリー5月18日のトップ記事で、エリータ・ベルカンプ記者による報告である。同記者にはIFEXのかすみ草出展で2度、取材を受けたことがある。
Pieter LandmanがSande Flowersと提携し、B2Cウェブサイトを開設
フィールドブーケの新しいコレクションが米国市場に参入
ここ数年の間にオンライン販売の需要が高まり、ロックダウンがこの傾向を後押ししているようです。これは、花への愛情をみんなと共有する情熱と相まって、デザイナーのピーターランドマンは、農場から消費者に向けて新鮮な自分のフィールドブーケのコレクションを米国で発売するときがきたと判断しました。通常のコンパクトなブーケの代わりに、このコレクションはよりルーズで、花瓶で提供され、直接www.fieldbouquet.comで注文できる最終消費者に提供されます。花はエクアドルの農場Sande Flowersによって栽培、調達、組み立て、出荷されています。
ピーター・ランドマン。
アイデア
Landmanは、生まれ育ったオランダと米国市場のための花束を設計する上で多くの経験を持っています。長年、彼は南米のいくつかの農場向けに花束をデザインしており、これは米国に出荷されており、現在は消費者に近づいて自分のコレクションを紹介するための措置を講じています。「私はしばらくの間、新鮮な野の花の花束を、農場から消費者に直接、異なるモダンなデザインで直接持ち込むことを考えていました。」
彼によると、フィールドブーケは今後のトレンドですが、業界の多くはまだまだ発見していません。90年代以来、私は米国市場で活動しており、何年にもわたって棚にある花束は今でもかなり伝統的です。多くの場合、同じ色の組み合わせのコンパクトなブーケ。しかし、消費者と話し合って花束についての考えや希望について尋ねると、多くの人が家で花を庭で育てている、つまり外に持ち帰りたいと思っています。」
エクアドルのSande Flowersと提携し
、Landmanに消費者へのフィールドブーケの供給を開始するというアイデアをもたらしました。しかし、花の調達は困難でした。「私が考えていたすべての花が地元で生産されているわけではなく、ほとんどが南米で栽培されていますが、すでに花瓶に入っている緩い花束を供給したいので、出荷は難しいでしょう。」かなり長い検索の後、同時に-距離的に-短い検索で、LandmanはSande Flowersと連絡を取りました。「私は彼らが素敵な花を持っていることを知っていましたが、彼らがそれほど多くの花を持っていることを知りませんでした。」
サンデフラワーズは、生産するカラリリーの数が多いことで知られていますが、約2年前に品揃えを拡大し、主に北米のスーパーに供給するブーケを作り始めました。Landmanが別の(オンライン)方法で新しいターゲットグループを提供したことで、彼らの興味を呼び起こし、参加することを決定させました。
ランドマンとサンデフラワーズはパートナーをポケットに入れて、フィールドブーケの設計、選択、テストを開始できます。これは、サンデフラワーズジェネリックマネージャーのリックデンデュルクによると、他のブーケとは大きく異なります。「ここ数年、ブーケの製造と供給に関してかなりの経験を積みましたが、主にスーパーマーケット向けの伝統的なコンパクトなものを集めました。ピーターのブーケはまったく別の話でした。」
それでは、プロセスはどのように機能しますか?Den Dulkが説明します。「ピーターがデザインを作成し、それぞれのデザインを写真に収めています。次に、地域で栽培されている、または他のRainforest Alliance認定ファームから調達した花を収集します。その後、他のブーケとは異なり、ブーケは花瓶に作られ、ボックスに置かれた花瓶と一緒に。花束のデザインが緩いので、通常のボックスよりも少し幅を広くする必要があります。花瓶はバッグの中に入れられます。花瓶が誤って壊れてしまいます。その後、花束と花瓶がボックスにしっかりと収まると、FedExを介して顧客に直接発送されるので、非常に高速です。」
最初の反応に満足
プロセス全体で多くの作業が必要であり、幅の広いボックスと組み合わせるとコストが高くなりますが、これまでの反応は、農場側と販売側の両方から非常に良いようです。「私たちの労働者にとって、それは何か別のものであり、彼らはそれを作りたがっているようです。」そして、売上高は増加しています。「私たちは母の日の直後に始めましたが、それはとてもエキサイティングでした」とランドマンは言います。「幸いにも、反応は本当に良かった。私たちは花束を受け取った幸せな消費者と一緒にInstagramにたくさんの投稿を見た-そしておかしなことに、彼らの多くは花瓶の周りにバッグを置いた。」そして、これらの肯定的な反応は数字でも見ることができます。「私たちはまだ立ち上げ段階にありますが、注文の数はすでに増加しています。」
休日から毎日
の花花の情熱を消費者に伝えることはランドマンの目的であり、彼のウェブサイトとサブスクリプションを提供するオプションを使用して、アメリカの消費者をゆっくりと、しかし徐々に、休日の購入者から日常の購入者に移行したいと考えています。「私たちは皆、米国の消費者が主に特別な機会のために花を買うことを知っています。しかし、現在、多くの人が内部にとどまることを余儀なくされているCOVID-19の状況で、私は多くの人が外部を持ち込みたいと思っており、長年続く傾向が発展すると予測しています。」
ブーケ
それでは、何が提供されていますか?ランドマンは、異なる色の組み合わせで3つの花束をデザインしました。「S、M、Lのサイズのブーケをご用意しており、デザインは現在人気のある色に基づいています。すべてのブーケにはフォーカルといくつかの花が含まれており、花を受け取る際に消費者が行う必要があるのはそれらを取ることだけです。箱から出してそれらを切り、花瓶に入れて楽しんでください。この後のステップが最も重要です。花は農場から直接届くので、花瓶の寿命は通常よりも長く、その上にいつも日々成長している花を使ってみてください。このようにして、花は日々変化しているので、花束は本当に生き生きとしています。」
詳細については、
Pieter Landmanの
電子メール:pieter@bloomingvision.nl
www.fieldbouquet.com
発行日: 2020年5月18日
著者: Elita Vellekoop © FloralDaily.com
---
(原文)
Pieter Landman partners with Sande Flowers, launches B2C website
New collection of field bouquets enters the US market
The demand for online sales increased over the last years and the lockdown seem to have fueled this trend. This combined with the passion of sharing his love for flowers with everyone, made designer Pieter Landman decided that the time was right to launch his own collection of field bouquets in the US, fresh from the farm straight to the consumer. Instead of the usual compact bouquets, this collection is more loose, supplied in a vase and directly to the end consumer, which they can order on www.fieldbouquet.com. The flowers are being grown, sourced, assembled and shipped by Ecuadorian farm Sande Flowers.
Pieter Landman.
The idea
Landman is born and raised in the Netherlands and has a lot experience in designing bouquets for the US market. For many years, he has been designing flower bouquets for several farms in South America that are shipping to the US and now took the step to get closer to the consumer and show them his own collection. "For a while I had been thinking about the idea of bringing a bouquet of fresh field flowers in a different and modern design directly from the farm to the consumer."
According to him, field bouquets is an upcoming trend, but still quite undiscovered by many in the industry. Since the 90s, I'm active on the US market and over the years, the flower bouquets that are on the shelves are still quite traditional; the compact bouquets in often the same color combinations. However, when talking with the consumer and asking them about their ideas about bouquets and their wishes, I notice that many like to have the flowers in their homes that they are growing in the garden, or in other words, bringing the outside in."
Partnered with Sande Flowers in Ecuador
This, brought Landman to the idea of starting to supply field bouquets to the consumer. However, sourcing of the flowers was a challenge. "Not all flowers that I had in mind are locally produced, most are grown in South America, but then shipping would be a challenge as I want to supply more loose bouquets already in the vase." After quite a long search, but at the same time - distance-wise - a short search, Landman got in touch with Sande Flowers, a farm in Ecuador with a Dutch owner that actually lived very nearby for many years. "I knew they had nice flowers, but I did not know that they had so many flowers."
Sande Flowers is known for the large numbers of calla lilies that they produce, but about 2 years ago, they expanded their assortment and started creating bouquets which they now mainly supply to supermarkets in North America. With Landman offering a new target group in a different (online) way, awoke their interest and made them decide to join.
With a partner in the pocket, Landman and Sande Flowers could start designing, selecting and testing the field bouquets, which are according to Sande Flowers General Manager Rick den Dulk very different than the other bouquets they make. "Over the last years, we've gathered quite some experience in making and supplying bouquets, but mainly the traditional compact ones for the supermarket. The bouquets of Pieter were quite a different story."
So how does the process work? Den Dulk explains. "Pieter makes the designs and each design is being photographed. Then, we collect the flowers, either own grown or sourced from other Rainforest Alliance certified farms in the area, Afterwards, unlike other bouquets, the bouquets are built up in a vase and are together with the vase placed in the box, which needs to be a bit more wider than a usual box as the design of the bouquet is more loose. The vase is put inside a bag - which looks trendy but also keeps the glass together in case the vase accidentally breaks. Then, when the bouquet and vase are tight well in the box, they are being shipped directly to the customers via FedEx, so very fast."
Pleased with first reactions
The entire process entails more work and combined with the wider box means a higher cost, but the reactions so far seem to be very positive, from both the farm's side as well as the sales side. "For our workers, it is something different and they seem to like to make it." And the sales are increasing. "We started just after Mother's Day, and that was quite exciting", says Landman. "Fortunately, the reactions were really good. We saw a lot of posts on instagram with happy consumers who received their bouquets - and funnily a lot of them left the bag around the vase." And these positive reactions are also visible in the numbers. "We are still at the start-up phase, but we are already seeing the number of orders increasing."
From holiday to every day flowers
Transferring the passion of flowers to the consumers is the aim of Landman and with his website and the option of offering subscriptions, he hopes to slowly but gradually shift the American consumer from a holiday buyer into a every day buyer. 'We all know that the US consumer mostly buys flowers for special occasions. However, now, with the COVID-19 situation, where many are forced to stay inside, I foresee that many want to bring the outside in and that a trend will develop that will continue for many years."
The Bouquets
So, what's on offer? Landman designed 3 bouquets in different color combinations. "We offer bouquets in the sizes S, M and L and the designs are according to the colors that are currently popular. All bouquets contain focals and several other flowers and when receiving the flowers, the only thing the consumer has to do is take them out of the box, cut them, put them in the vase and enjoy them. And this latter step is the most important. As the flowers come right from the farm, the vase life is longer than usual and on top of that, I always try to use flowers that are 'developing' over the days. In this way, as the flowers are changing day by day, the bouquet really comes to life."
For more information
Pieter Landman
Email: pieter@bloomingvision.nl
www.fieldbouquet.com
Publication date: Mon 18 May 2020
Author: Elita Vellekoop
© FloralDaily.com